fbpx

איך לשמור על כלי ירייה פרטי בבית: הנחיות ​​אחסון והפקדה של נשק פרטי

רבים שאלו אותנו מה לעשות עם כלי ירייה לפני שיוצאים מהארץ או נעדרים לתקופה ממושכת, ואיך לאחסן את הנשק הפרטי בבית בצורה חוקית ובטוחה מהילדים. בפוסט הבא כתבנו בדיוק סביב נושא זה:
איך לשמור על נשק בבית אחסון והפקדה

המצב בארץ אינו יציב ולכן, מעת לעת, יוצאות הנחיות עדכניות, של האגף לרישוי כלי ירייה, הכפוף למשרד לביטחון הפנים. ההנחיות מופנות לאנשים המחזיקים ברישיון נשק כחוק ובמיוחד לחברות השמירה למיניהן. מרבית ההנחיות עוסקות בשמירה ואחסון של כלי הנשק המצויים בידי מחזיק הרישיון, בזמן שהוא יוצא לחופשה ארוכה, העולה על שבעה ימים.

ישנן מספר הנחיות בסיסיות, עליהן חייב כל מחזיק נשק לשמור באדיקות בין אם הוא עובד חברת אבטחה (נושא נשק ארגוני) ובין אם הוא אדם מהישוב (נושא נשק פרטי):

  • חברות אבטחה ושמירה – הבעלים של חברת האבטחה המודע לכך שאחד מעובדיו עומד לצאת לחופשה של יותר משבעה ימים, חייב לוודא שכלי הנשק של העובד, יופקד בחדר הנשק של החברה, עד שהעובד יחזור מחופשתו. חל איסור לאחסן כלי נשק בבעלות חברת אבטחה בביתו של העובד, במצב בו הוא יוצא לחופשה ארוכה. במידה והעובד יוצא לחופשה הקצרה משבעה ימים, הוא יכול לבחור להשאיר את נשקו בנשקיית החברה או, לקחת את הנשק עמו.
  • ריענון ההנחיות – הבעלים של חברת אבטחה מחויב לרענן, מעת לעת, את ההנחיות לאחסון נשק. חשוב מאוד לתזכר את המאבטחים שכלי נשק הנמצא בביתם, חייב להינעל עם הגעתם הביתה, בתוך כספת ייעודית. הדבר נכון גם לגבי אדם המחזיק נשק פרטי שאינו מאבטח.
  • חובת דיווח בעלים – בעלים של חברת אבטחה מחויב ליידע את הרשות הרלוונטית, אודות יציאתו לחופשה ולתת את פרטי האדם שמחליף אותו בהיעדרו. במקרה של אדם המחזיק בנשק פרטי מומלץ לאחסן ולהפקיד את הנשק במקום בטוח.

אחסון כלי ירייה בבית

הנחיות אחסון נשק פרטי בבית כוללות מספר רבדים שמיד נפרט, אך לפני כן, יש לציין, גם כאשר כלי נשק איננו דרוך, הוא עדין עלול להיות מסוכן. יש לשים לב לכך שתרמילים עשויים להסתתר בקנה של כלי הנשק או בתוך חלקים אחרים של הנשק. על מנת להימנע ממצב בו קיים כדור מוכן לפליטה בנשק, יש לבדוק שאין כדור כזה, בטרם מכניסים את הנשק לאחסנה.

התקנת כספת בבית

כאשר עוסקים בנושא אחסון כלי נשק פרטי בבית בצורה התואמת להוראות המחוקק, מדברים על אחסון נשק בכספת. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהחוק קובע שעל כלי הנשק הפרטי, להיות רחוק ובטוח מהישג ידם של ילדים קטנים.
אי לכך, הפתרון היעיל ביותר הוא התקנת כספת מתאימה.

התקנת כספת בבית תהיה יעילה ובטוחה במידה ותזכרו את חמשת הטיפים הבאים:


הראשון, בחרו רק כספת מקצועית מיצרן או יבואן מוכרים וודאו שלכספת מנגנון קיבוע חזק. טיפ שני, התקינו את הכספת אך ורק בקיר בטון מלא ומבורזל. טיפ שלישי, אופציה טובה היא להתקין כספת ברצפה אבל, אתם צריכים להזמין רצף ולבקש ממנו לעקור 0.5 עד 1 מ"ר של בלטות. טיפ רביעי, יש לוודא שמתקינים לכם את הכספת בעזרת ברגים מקצועיים, המיועדים להטבעת כספות בתוך קירות. לברגים אלה דיבלים תואמים, אותם ניתן לרכוש בחנויות המוכרות כספות. טיפ חמישי, בצעו את התקנת הכספת באמצעות איש מקצוע המתמחה בתחום הכספות.

אחסון נשק בזמן טיסה לחו"ל

מדינת ישראל לא תאפשר לכם לצאת את הארץ עם כלי הנשק שלכם ולכן, מומלץ להפקיד את כלי הנשק בבית מסחר המתאים לכך, בית מסחר ייעודי, בו מתנהלת פעילות יומית והוא מהווה מקום מאובטח ומוגן. זכרו, האחריות על כלי הנשק היא שלכם ועליכם להיות בטוחים שהוא לא יגיע לידיים זרות, מתוך דאגה לשלום הציבור. ישנו מגוון לא קטן של בתי עסק המספקים שירותי הפקדת נשק בכספת מאובטחת ליוצאים לחו"ל. שירות זה כמובן כרוך בתשלום והוא מחושב על בסיס יומי.

הפקדת נשק בנתב"ג

כניסה לשדה התעופה בן גוריון עם אקדח – לנתב׳׳ג יש תקנות משלו לכניסה עם נשק. במרחבים הפתוחים של הטרמינל ניתן להסתובב עם נשק הנמצא תחת רישיון נשיאה. כל שעליכם לעשות הוא, לדווח על נשקכם במעבר הכניסה לשטח נתב"ג. האיסור היחיד שנמצא בתקנות הנו, כניסה עם נשק לשטח הסגור של הטרמינל ולכן, מומלץ להפקיד את כלי הנשק שלכם בתחנת המשטרה הנמצאת במתחם הטרמינל. בנוגע לטיסות

האם מותר לטוס עם הנשק לחו׳׳ל?

כלי נשק תחמושת וחומרי נפץ אינם מורשים להיכנס למטוס. לכן, אם אתם טסים לאיזור מסוכן ואתם מעוניינים לצאת עם הנשק מהארץ מסיבה זו, הדבר לא אפשרי ויש להפקידו אם החופשה יותר מ7 ימים.. אך, אם אתם נושאים אישור מיוחד ועומדים בתנאים מאוד מחמירים המשתנים בין חברות התעופה השונות ישנם הנחיות ותנאים ספציפיים בהם מאשרים לעלות עם אלו לטיסה. ברוב המקרים אם הסיבה היא להגנה עצמית לא מאפשרים לצאת עם הנשק מהארץ.

הפקדת כלי נשק פרטי במשטרת ישראל

בעל רישיון לנשיאת נשק יכול, כברירת מחדל, להפקיד את נשקו, לתקופה קצובה, במשטרת ישראל. הפקדת הנשק עשויה להיות מחויבת בתשלום אגרה סמלית. על פי רוב, אנשים מפקידים את נשקם, טרם יציאה לחופשה בחו"ל, בבית מסחר ולא במשטרה. הסיבה לכך היא שבמידה ומכל סיבה שהיא, אחרתם להוציא את כלי הנשק שלכם מהמשטרה, היא יכולה, על פי חוק, להחרים את הנשק ולבטל את רישיון הנשק שלכם.

הפקדת נשק באילת אחסון נשק במלון

בהגיעכם לחופשה באילת קחו בחשבון שהשארת נשקכם האישי בכספת בית המלון איננה בטוחה כלל. כספת המלון נגישה למספר אנשים גדול מדי ולכן, אין זה מספיק בטוח להפקידה שם. הכספת הנמצאת בחדר המלון עוד פחות בטוחה מכיוון שהיא נפרצת בקלות גדולה וכל איש צוות של המלון עלול לדעת כיצד לפרוץ אותה. אי לכך, באילת קיים מטווח וישנם מספר בתי מסחר בהם ניתן להפקיד את הנשק בצורה בטוחה, תמורת תשלום סביר ביותר. עשו את הדבר הנכון ותשנו טוב בלילות החופשה שלכם.

אחריות אישית

נשיאת נשק מחזקת את תחושת הביטחון אישי אך דורשת אחריות אישית, המדינה תקנה תקנות וחוקים בכל הקשור לרישיון לנשיאת נשק, מטווחים ושמירה על יכולת תפעולית של הנשק ברמה טובה, הפקדת הנשק במצבים שונים וכן הלאה. אולם, אדם שבחר להוציא רישיון לנשק חייב לדעת, הדבר כרוך בדאגה מתמדת למצב הנשק, בין אם נושאים אותו על הגוף, מאחסנים אותו בכספת הביתית, בין אם אם הוא מופקד בבית מסחר, מטווח או תחנת משטרה. בסופו של דבר, אדם המחזיק נשק ברישיון צריך להיות אחראי, בכל רגע נתון, על כלי הנשק האישי שלו, לא לשכוח אותו בשום מקום, לפרוק אותו לפני שמירה או הפקדה ולדעת תמיד היכן הוא נמצא.

שאלות נפוצות

תהליך ההגשה צפוי לקחת 45 יום. משרדנו יכול להגיש אתכם עבור בקשת הוצאת רישיון הנשק עוד באותו היום במידה וקיבלנו את כל המסמכים הדרושים. לאחר איסוף המסמכים ובניית התיק ההמתנה לראיון עשויה לקחת כ 14 עד 21 יום ולאחר מכן יש ללכת לאחד המטווחים הפזורים בכל רחבי הארץ.

התהליך הוא פשוט, אתם שולחים לנו אישור בריאות מיוחד חתום מרופא המשפחה/היחידה ולאחר הגשת המסמכים תקבלו SMS זימון לריאיון עם פסיכולוג שרוצה לוודא שלא ייעשה שימוש לרעה בנשק. לאחר מכן נגיש אתכם לאחד המטווחים לירות כ-100 כדורים. המטווח כבר מדווח בשבילכם שהשלמתם את שלב זה בהצלחה ותקבלו את הכרטיס פלסטיק אל הכתובת המבוקשת.

משרדנו חרט על דגלו לתת שירות לקוחות מצויין. ניתן לדבר עם שירות הלקוחות ולקבל אינפורמציה על התקדמות התהליך בנייד או
בוואטסאפ: 052-502-0562

אנחנו נאסוף את המסמכים בשבילך!

נציגת שירות הלקוחות שלנו תדריך אתכם בכל התהליך מא׳ ועד ת׳ בוואטסאפ או בנייד: 052-502-0562

שירות הלקוחות שלנו זמין עבורכם בימים ראשון עד חמישי בשעות 09:00-18:00.
בוואטסאפ או בנייד: 052-502-0562

במייל: [email protected]

לבדיקת זכאות חייגו למספר: 058-723-6111

נציגי המשרד הוכשרו לבדוק האם אתם רשאים להגיש בקשה לרישיון נשק,
ניתן לבדוק זאת ללא עלות/התחייבות –
אנחנו זמינים בוואטסאפ או בנייד: 058-723-6111

אולי יש משהו שתרצה לקרוא שוב?
איזי לייסנס - הוצאת רישיון נשק
איזי לייסנס - הוצאת רישיון נשק

כולנו מודעים לאירועים השכיחים במדינה שלנו כמו: פריצות, אלימות בכבישים, פיגועים ואירועי פח׳׳ע. כל אלו גרמו לכך שאזרחים רבים דורשים את הזכות הבסיסית לשמור על הביטחון האישי לעצמם ולסובבים באמצעות נשיאת נשק פרטי או אקדח.

חברת איזי לייסנס בעלת מוניטין וניסיון רב בתחום הנשק בישראל שמה לה למטרה לעזור לאזרחים במדינת ישראל להשיג רישיון נשק.

שתפו את הפוסט לחברים:

מעוניינים בבדיקת זכאות לנשק? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:​

מאמרים אחרונים:

מעוניינים ברישיון נשק? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:​