fbpx

רישיון נשק – כל מה שרציתם לדעת

רישיון נשק, אדם מחזיק אקדח

מצב הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל נמצא ברף נמוך מאוד, אם בעקבות המצב הביטחוני מול שכנינו מצפון וממזרח, ואם בעקבות האלימות בתוך החברה היהודית, הערבית, וההתפרעויות הידועות של הבדואים באזור באר שבע וסביבתה. ברור למדיי שכשאנשים אינם מרגישים בטוחים הם מחפשים אמצעי הגנה שונים, בכדי להתמגן ולהגן על עצמם, הן כשהם בביתם, והן כשהם נמצאים בדרכים. אחד מאמצעי ההגנה הטובים ביותר, מה לעשות, הוא כלי נשק חם, קטן, כמו אקדח אישי. במדינת ישראל, למרות רמת הביטחון האישי שהולכת ויורדת כל הזמן, לא קל לקבל רישיון לנשק. המאמר הבא עוסק בכך. 

כשמסבכים ניתן להסתבך

מדינת ישראל, לאורך כל שנות חייה, פעם יותר ופעם פחות, נחשבה בעיני רבים למקום לא בטוח. אולם, ראשי המדינה לדורותיהם חששו שאם יותר הרסן, ורישיונות לנשיאת נשק יינתנו לכל אדם שנימוקיו איתנים, הכאוס ישלוט ברחובות בשל העובדה שיש טרור, טרוריסטים ופשיעה. מצב כזה עלול לסכן בצורה ממשית את קיומה של המדינה על מוסדותיה. לכן, מדינת ישראל חוקקה חוקים שונים וקריטריונים קשוחים, המקשים על אזרחי המדינה לקבל רישיון לנשק. בהמשך לכך, קבעה המדינה הליך רישוי מסורבל ומורכב ששולח חלק נכבד ממבקשי הרישיון, ללא מבוקשם. 

גורמי השפעה

בקשת רישיון נשק מגיעה מהציבור בגלים למשל, בעקבות גל טרור תגענה הרבה מאוד בקשות לרישיון נשק. אנשים החיים באזורים בהם קיימת פשיעה שהולכת וגדלה, ייצרו עומס בקשות בעקבות גל אירועי פשע שמתרחש באזור בו הם גרים. המדינה אמנם מודעת לכך שישנם אנשים שראויים לקבל רישיון נשק בשל מגוריהם מעבר לקו הירוק, או באזורים מוכי פשיעה אולם, לאורך כל הדרך, קיים החשש שריבוי נשק בידי אזרחים, יוביל לכך שנשק יגיע גם לידיים לא רצויות של עבריינים וכו'. חשש נוסף שמקנן בקרב האחראים על הנושא הוא, שאנשים מעורערים בנפשם ישימו ידם, בדרך לא דרך, על נשק חם ויפגעו בעצמם. לכן, המדינה ייצרה מנגנוני בקרה ופיקוח קפדניים על המרחב הכולל של תחום הוצאת רישיון נשק.

תבחינים להוצאת רישיון נשק

תבחינים לנשק הוא נושא מרכזי כשבאים לבחון ולהבין את המסלול שעובר אזרח מהרגע שהגיש בקשה לקבלת רישיון נשק. התבחינים המקובלים אינם עוסקים רק בנשיאת נשק אלא גם בהחזקת נשק כלומר, התבחינים נועדו לבחון האם למבקש יש צורך אמתי בנשק והאם הוא עומד בקריטריונים שנקבעו על פי דין. חשוב לציין, ישנם אנשים המבקשים רישיון נשק למרות שאין להם כל כוונה לעשות בו שימוש. 

מדינת ישראל, בשל המורכבות האזורית המקיפה אותה, קבעה אזורים מסוימים שמי שחי או עובד בהם, זכאי לקבל רישיון לנשק. ישנם כמובן גם מקצועות שונים העומדים בתבחין ובניהם: מורי דרך, מוביל חומרי נפץ, מאבטחים, משרתי כוחות הביטחון, כבאים, אנשים שעובדים בגופי הצלה שונים, ספורטאים שענף הספורט שלהם כולל ירי בכלי נשק, חקלאים, מדבירים ועוד. בנוסף, החוק קובע שמשטרת ישראל יכולה לתת המלצה פרטנית לקבלת רישיון נשק, דבר שמונע מהאזרח לעבור את כל תהליך הרישוי ובדיקת העמידה בתבחינים. 

כיצד מוציאים רישיון נשק – אודות התהליך הביורוקרטי

נפתח בכך, שמכיוון ומדובר בהליך מורכב וקשוח ישנן חברות כדוגמת איזי לייסנס – הוצאת רישיון לנשק, המסייעות לאזרח הפונה אליהן בכל ביצוע הליך הגשת הבקשה, הבאת המסמכים הנלווים וקיצור זמנים, תוך ליווי אישי ומקצועי. במידה ואתם חושבים להגיש בקשה לרישיון נשק שיקלו ברצינות לפנות לחברת איזי לייסנס, על מנת להקל על עצמכם ולהגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את הרישיון המיוחל. אז איך להוציא רישיון לנשק? ישנן מספר אופציות האחת, לפנות לחברה מקצועית שתעשה זאת עבורכם. השנייה, לפנות לעורך דין פלילי שעוסק גם בבקשות לרישיון נשק. עורך הדין יסייע לכם בהגשת הבקשה, ייעץ לכם אילו מסמכים נלווים כדאי לכם ומחובתכם לצרף לבקשה ובעיקר, יעזור לכם להתגבר על מכשולים בריאותיים ואחרים, במידה ויש לכם, ומסבכים את הסיכוי לקבלת הרישיון. 

במידה ובחרתם לבצע את כל התהליך בעצמכם, להלן מה שחשוב לדעת ולקחת בחשבון: ראשית, תועברו דיגיטלית למחשבון של המדינה לבדיקת הזכאות שלכם. שנית, תדרשו לצרף לטופס הבקשה מספר מסמכים חשובים (הצהרת בריאות חתומה על ידכם ועל ידי הרופא שלכם, אישור על שירות צבאי, לאומי או פטור משירות כזה. מסמכים התומכים בתבחין שבחרתם). לאחר ששגרתם את הטופס בליווי המסמכים הנוספים, יגיע אליכם מסרון שיפנה אתכם למערכת ההזדהות הממשלתית, המאשר את קבלת הבקשה והמסמכים, ויזמנכם לראיון אישי בלשכת הרישוי של המשרד לביטחון פנים. במידה ועברתם את הריאיון בהצלחה, תקבלו מסרון נוסף הכולל אישור ובקשת תשלום אגרת רישיון נשק. שלמו את האגרה, רכשו כלי נשק ובצעו הכשרה במטווח כנדרש בחוק. בסיום ההכשרה תקבלו רישיון נשק מגנטי.    

הקשר למשטרת ישראל

חשוב לציין, בנוסף לכל ההליך שתיארנו להלן, תועבר גם התייחסות מטעם משטרת ישראל לבקשה לקבלת רישיון נשק, עבור כל מבקש ומבקש. אישור המשטרה הוא אינו דבר שאפשר להקל בו ראש והוא עלול להוות מוקש של ממש עבור מבקש הבקשה. על המשטרה לאשר שלמבקש אין תיק פלילי פתוח, לא היה תיק פלילי בעבר לרבות, תיקים פלילים שחוק ההתיישנות חל עליהם. עמדת המשטרה יכולה להתבסס גם על מידע מודיעיני פנימי, שאין לה כל מחויבות לשתפו עם מבקש הבקשה או בא כוחו. 

חידוש רישיון נשק

רישיון נשק נדרש לחדש בכל שנה ושנה, כאשר אין מערכת הרישוי מחויבת לחדש למבקש את הרישיון. חידוש רישיון נשק מותנה בעמידת בעל הרישיון בתבחין תקף, בהתאם לרשימת התבחינים המעודכנת באתר הרישוי. את הבקשה לחידוש הרישיון ניתן להגיש החל משלושה חודשים לפני פקיעת מועד הרישיון ועד מועד פקיעתו בפועל. חידוש הרישיון נדרש בתשלום אגרת חידוש רישיון נשק. גם בעת בקשת חידוש רישיון יש להמציא תצהיר רפואי חתום על ידי רופא, תצהיר עמידה בתבחין, אישור הכשרה (ימולא וייחתם במטווח), ואישור תקינות כלי הנשק שבידי המבקש. על מבקש הבקשה להגיע למטווח עם כל האישורים שהוזכרו להלן ולעמוד בדרישות האימון במטווח. נציין לסיום, בקשה לחידוש רישיון נשק איננה מאושרת באופן אוטומטי. 

לסיכום

הוצאת רישיון נשק איננה פשוטה ומומלץ להסתייע בגורמים מקצועיים שיגדילו מאוד את הסיכוי שלכם לקבל אישור לרישיון נשק

אולי יש משהו שתרצה לקרוא שוב?
איזי לייסנס - הוצאת רישיון נשק
איזי לייסנס - הוצאת רישיון נשק

כולנו מודעים לאירועים השכיחים במדינה שלנו כמו: פריצות, אלימות בכבישים, פיגועים ואירועי פח׳׳ע. כל אלו גרמו לכך שאזרחים רבים דורשים את הזכות הבסיסית לשמור על הביטחון האישי לעצמם ולסובבים באמצעות נשיאת נשק פרטי או אקדח.

חברת איזי לייסנס בעלת מוניטין וניסיון רב בתחום הנשק בישראל שמה לה למטרה לעזור לאזרחים במדינת ישראל להשיג רישיון נשק.

שתפו את הפוסט לחברים:

מעוניינים בבדיקת זכאות לנשק? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:​

מאמרים אחרונים:

מעוניינים ברישיון נשק? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:​